Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

"Η δική μου Βιοηθική"

 


1ο βραβείο στις μαθήτριες του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό "Η δική μου Βιοηθική"!

Διοργανώθηκε από την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής (ΕΕΒ) και το Εργαστήρι Μελέτης Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και συμμετείχαν πολλά δημόσια και ιδιωτικά Λύκεια της χώρας. Η επιτροπή αξιολόγησης, αποτελούμενη από την Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής κ. Ρεθυμιωτάκη Ελένη, μέλη της και δύο επιστημονικούς συνεργάτες της, έκρινε τις εργασίες με βάση την πρωτοτυπία της προσέγγισης των θεμάτων και την πληρότητα της παρουσίασης, ιδίως ως προς την ανάδειξη των σχετικών ηθικών διλημμάτων.

Το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου συμμετείχε στο διαγωνισμό με ένα παιχνίδι ρόλων με θέμα "Νευροηθική: Brain building - Ποιος θα χαράξει τα όρια;".

Η Γιαννακλή Γεωργία, μαθήτρια της Β’ τάξης, στο ρόλο της δημοσιογράφου, η Σάββενα Δέσποινα μαθήτρια της Β΄ τάξης, στο ρόλο της μαθήτριας, η Σαμιωτάκη Δανάη – Κωνσταντίνα μαθήτρια της Β΄ τάξης, στο ρόλο της βιοεπιστήμονα, ειδικευμένης στη νευροβιολογία, η Τουρκοδημήτρη Στεφανία της Γ’ τάξης , στο ρόλο της δικηγόρου και η Χατζηδάκη Μαριάννα, μαθήτρια της Β΄ τάξης, στο ρόλο της μητέρας που το παιδί της προετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τα "ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ εν δράσει "έψαξαν και βρήκαν την "δημοσιογράφο" Γεωργία Γιαννακλή σε μια προσπάθεια να αναδείξουν το πως βίωσαν οι μαθήτριες το εγχείρημα αυτό και τελικά τι αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.

Η Γεωργία Γιαννακλή σχετικά, μας ανέφερε και την ευχαριστούμε πολύ:
"Συμμετέχοντας με την ομάδα του σχολείου μου στον πανελλήνιο διαγωνισμό με θέμα "Η
δική μου βιοηθική" είχα την ευκαιρία να αποκομίσω πολύτιμες
εμπειρίες και να βιώσω ιδιαίτερα όμορφες στιγμές. Σε συνεργασία με τις
καθηγήτριες και τις συμμαθήτριές μου δημιουργήσαμε το βίντεο "Brain
building-Ποιος θα χαράξει τα όρια;" αναδεικνύοντας ένα θέμα που ακόμα
δεν έχει απασχολήσει την επικαιρότητα στη χώρα μας, αλλά είμαι σίγουρη
πως σύντομα « θα χτυπήσει την πόρτα μας». Πρόκειται για το ντοπάρισμα του
εγκεφάλου, μέσω της χρήσης φαρμακευτικών σκευασμάτων που υπόσχονται να
ενισχύσουν τις επιδόσεις και τις βαθμολογίες των μαθητών στις εξετάσεις. Η
συζήτηση προσέγγισε το θέμα από ηθική άποψη, διερευνώντας αν είναι
θεμιτή ή όχι η χρήση τέτοιων σκευασμάτων. Το πιο σημαντικό σε αυτή τη
διαδικασία ήταν ότι εμείς οι μαθητές αναλάβαμε ρόλο πρωταγωνιστικό,
κάτι που μας βοήθησε να αντιληφθούμε την αξία της ενεργού συμμετοχής στην
ανακάλυψη και κατασκευή της νέας γνώσης, αλλά και να πιστέψουμε στην πολύτιμη συμβολή του διαλόγου για τη βαθύτερη κατανόηση ενός θέματος.

Συχνές ήταν οι αμφιβολίες σχετικά με την ορθότητα των λεγομένων και την καταλληλότητα των μεθόδων που χρησιμοποιούσαμε. Όμως αυτή η αβεβαιότητα μετατρεπόταν σε δύναμη που γονιμοποιούσε συνεχώς νέες ιδέες και προτάσεις για βελτίωση. Το τελικό αποτέλεσμα μάς άφησε όλους ικανοποιημένους και μάς γέμισε με υπερηφάνεια και αυτοπεποίθηση για το μέλλον. 

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τις καθηγήτριές μου: την κυρία Ανδρομάχη Ρέμπελου, φιλόλογο, την κυρία Αγγελική Τενέντε, βιολόγο και την κυρία Ελένη Φλουρή φυσικό για την άψογη καθοδήγηση και ηθική υποστήριξη που μας προσέφεραν, αλλά και τις συμμαθήτριές μου :Δέσποινα Σάββενα, Δανάη Σαμιωτάκη, Στεφάνια Τουρκοδημήτρη και Μαριάννα Χατζηδάκη για τη σπουδαία και πολύ διασκεδαστική συνεργασία, καθώς και τους διοργανωτές την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής (ΕΕΒ) και το Εργαστήρι Μελέτης Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που μας έδωσαν αυτήν την ευκαιρία.

Τέλος, θέλω να ενθαρρύνω όλα τα παιδιά του σχολείου να αγκαλιάζουν με

θέρμη τέτοιες πρωτοβουλίες και να συμμετέχουν με πρωτότυπες δημιουργίες

αναδεικνύοντας και το βαθύτερο παιδευτικό ρόλο που πρέπει να έχει η

σύγχρονη εκπαίδευση."


Και με αυτά τα όμορφα λόγια της Γεωργίας κλείνουμε την αναφορά στο 1ο βραβείο στις μαθήτριες του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό "Η δική μου Βιοηθική" και ευχόμαστε να δούμε και άλλες παρόμοιες δουλειές μαθητών που αναδεικνύουν ότι η εκπαίδευση σήμερα χρησιμοποιεί ποικίλες μεθόδους και καταρρίπτει στερεότυπα καθώς  ορίζει τους μαθητές της ταυτόχρονα  πρωταγωνιστές και αποδέκτες των καρπών της. 

Θερμά συγχαρητήρια στον 4ο Λύκειο Ρόδου. 

Ευχαριστούμε πολύ  την Γεωργία  για την ανταπόκριση της  και της ευχόμαστε καλή δημιουργική συνέχεια!!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου