Το 18ο νηπιαγωγείο πόλεως Ρόδου και οι νηπιαγωγοί του Ελπίδα Ταμβακά και Νίτσα Σακελλάκη μαζί με τους μαθητές τους και τους γονείς αυτών μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ 219 με τίτλο
"Η κούκλα εχει ψυχή" (Doll has a soul) που διήρκησε 2 χρόνια απο το 2017 εως το 2019 απέδειξαν ότι η Εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο μπορεί να απευθύνεται στην τρυφερή ηλικία των 4 και 5 ετών, μπορεί να γίνονται στους κόλπους της καθημερινά μικρά θαύματα αλλά έχει πολύ πιο σπουδαία αποτελέσματα όταν όταν οι εκπαιδευτικοί σπάνε τα δεδομένα και απευθύνονται με τις δράσεις τους στα νήπια τους βεβαίως αλλά και συγχρόνως στην οικογένειά τους και στον ευρύτερο κοινό.
Στην συγκεκριμένη ,ωστόσο, περίπτωση η Εκπαίδευση έσπασε τα κοντέρ. Στόχευσε πολύ ψηλά και τα κατάφερε.Ένα νηπιαγωγείο αποτέλεσε ένα κομμάτι μιας ευρύτερης κουλτούρας που ενώνει τους Ευρωπαίους επαγγελματίες της εκπαίδευσης με κοινές αξίες και πεποιθήσεις.
Συγκεκριμένα το νηπιαγωγείο συνεργάστηκε με δύο άλλα νηπιαγωγεία από τη Σλοβενία και ένα από την Τουρκία.
Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν η διασύνδεση των Μαθηματικών, των Φυσικών επιστημών και της Τέχνης
και η σύγκριση των αναλυτικών προγραμμάτων των δύο χωρών στο πεδίο των Μαθηματικών καθώς επίσης κι η ενδυνάμωση των Μαθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών.
Με βοηθό τον Ηρακλή, μια κούκλα θεατρικού παιχνιδιού που πήρε τη μορφή του κατεξοχήν ελληνικού ήρωα τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί εξερεύνησαν διαφορετικά γνωστικά πεδία εφαρμόζοντας ποικίλες διαφορετικές μεθοδολογικές πρακτικές.
Καθ'όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι γονείς των παιδιών ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας.Επιπλέον υπήρχε εκτεταμμένη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, φορείς και οργανισμούς σε τοπικό και εθνικό επίπεδο ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη του έργου τα οποία οφέλη ήταν ήδη πολλά.
Το κυριότερο όλων ήταν η βελτίωση της προσχολικής εκπαίδευσης στο πεδίο των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών και στον τομέα της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών. Επιπρόσθετα, προωθήθηκε η δημιουργική και κριτική σκέψη και η συνεργασία μεταξύ των νηπίων των χωρών που λάμβαναν μέρος στο πρόγραμμα.
Επιπλέον πολύ σημαντικό υπήρξε το γεγονός ότι δυο επιστημονικά άρθρα που συνέγραψαν οι νηπιαγωγοί Ελπίδα Ταμβακά και Νίτσα Σακελλάκη και ο μαθηματικός Κωνσταντίνος Μαλλιάκας σχετικά με τις μαθηματικές πρακτικές παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο Μαθηματικών που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο της Λουμπλιάνα με διεθνή συμμετοχή και με τίτλο "Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθηματικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο" στο Κονίτσε της Σλοβενίας(Μάρτιος 2018)
Τέλος, την άνοιξη του 2019 το 18ο νηπιαγωγείο υποδέχτηκε και φιλοξένησε στη Ρόδο τους εταίρους του προγράμματος και διοργάνωσε την έκθεση των προϊόντων που παρήχθησαν στην διάρκεια των δύο χρόνων.
Τέτοιες πρωτοβουλίες και δουλειές μόνο αξιέπαινες καταγράφονται στην ιστορία της Εκπαίδευσης και μόνον ως παραδείγματα μίμησης προς όλους τους συναδέρφους εκτιμώνται... και επαναπροσδιορίζουν το γεγονός ότι το νηπιαγωγείο είναι πολύ περισσότερο από ότι έχει αποκρυσταλλωθεί στην κοινή γνώμη ....Είναι χώρος Εκπαίδευσης, Παιδείας,Επιστήμης και Έρευνας. Όποιος πει μετά από τέτοιες δουλειές κάτι λιγότερο για το νηπιαγωγείο..μάλλον δεν διάβασε καλά τη συγκεκριμένη αναφορά και εκτιμάται ότι πρέπει να κάνει μια επανάληψη. Τα "τραλαλι τραλαλό" στο νηπιαγωγείο είναι το κερασάκι στην τούρτα....Η τούρτα είναι η Εκπαίδευση και η παιδεία που παρέχει μέσα από τα βιώματα των παιδιών και τα ενδιαφέροντά τους πάντα σε επίπεδο επιστημονικό ...Απόδειξη τα παραπάνω!
Κατά την γνώμη μου ο όρος νηπιαγωγείο από το νήπιο( νη-έπος= άνευ λόγια) μάλλον ειναι άκυρος με τα σημερινά δεδομένα ...και λόγος στα νήπια υπάρχει και λόγος για κορυφαίες εκπαιδευτικές δράσεις σε αυτήν πρώτη βαθμίδα στην οποία .. συγχωρέστε με για το υποκειμενικό σχόλιο αλλά έτσι το εισπράττω χρόνια τώρα...διεξάγεται η πιο ουσιαστική και η πιο άρτια απο όλες τις απόψεις Εκπαίδευση.Οι συνάδερφοι των άλλων βαθμίδων πρεπει να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να καλύψουν ύλη ...Και χάνονται στον κυκεώνα της παροχής γνώσης και δυσκολεύονται να πλησιάσουν το μεγαλείο του νηπιαγωγείου.Κάποιοι τα καταφέρνουν και είναι αξιέπαινοι, κάποιοι προσπαθούν...έστω...αλλοι αδιαφορούν ...τουλάχιστον όμως μην ισοπεδώνουμε τη δουλειά των νηπιαγωγών που με τέτοιες δουλειές αποδεικνύουν ότι είναι παιδαγωγοί και Επιστήμονες.
Συγχαρητήρια 18ο νηπιαγωγείο!Συγχαρητήρια Ελπίδα και Νίτσα.Αναμένοντας κι άλλες σας δουλειές, Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!