Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

13 βήματα που θα σου αλλάξουν τη Ζωή:Το ΔΩΡΟ που σου χαρίστηκε για μία και μόνο φορά!

Την προηγούμενη Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020 στις 19.00 και στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καλυθιών, το 3ο Νηπιαγωγείο Καλυθιών Ρόδου και ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του είχαν την τιμή να φιλοξενήσουν τον συγγραφέα  του best seller το ΔΩΡΟ και του βιβλίου ΚΑΠΤΑΙΝ, ένα βιβλίο  βαθιά αυτοβιογραφικό, αφιερωμένο στους μπαμπάδες, τον κο Στέφανο Ξενάκη.

Μια ομιλία που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παρευρισκομένων μέχρι τέλους και που άφησε στο πέρας της μόνο θετικά συναισθήματα και αισιόδοξα μηνύματα για τη Ζωή που μας δωρίζεται μία και μόνο φορά.

13 βήματα για μια Ευτυχισμένη Ζωή μέσα από την παρουσίαση ιστοριών, ανθρώπων που ο συγγραφέας γνώρισε  και γνωρίζει και ένα πρόγραμμα αυτογνωσίας και αξιών το 《ΝΑΙ,ΜΠΟΡΩ》για παιδιά απο 6 εως 12 ετών που φιλοδοξεί να μπει και επίσημα στα σχολεία, ήταν οι κεντρικοί άξονες της ομιλίας του συγγραφέα.
 
Στο τέλος της ομιλίας ο κ.Στέφανος Ξενάκης υπέγραψε βιβλία που είχαν φέρει μαζί τους οι παρευρισκόμενοι και αντάλλαξε μαζί τους λόγια  θετικής ενίσχυσης και αισιοδοξίας με το μοναδικό τρόπο που εκείνος μόνο, ξέρει πολύ καλά να κάνει.

Κλείνοντας και αναμένοντας την έκδοση του ΔΩΡΟΥ νούμερο 2 μέσα στο καλοκαίρι που μας έρχεται, ο συγγραφέας υποσχέθηκε την επάνοδό του στη Ρόδο στην οποία αισθάνεται  πως έκανε φίλους και με τους οποίους σύντομα θα ήθελε να ξαναβρεθεί.

                Χορηγός επικοινωνίας:
                   Ραδιόφωνο λυχνάρι


Θύμα ή θύτης το παιδί μου είναι δυστυχισμένο! Σήμερα στο δημοτικό σχολείο Παστίδας.

Είμαι εγώ η μόνη  που δεν ξαφνιάζομαι  και που στα αλήθεια  είναι λογικό στην ηλικία της ξεγνοιασιάς και της αθωότητας, της παιδικής και εφηβικής ηλικίας να παρατηρούνται φαινόμενα βίας δεδομένων των συνθηκών;
Γιατί;;;
Τι φταίει;;;
Γιατί παιδιά επιδεικνύουν τόσο μίσος και μάλιστα μεταξύ τους ;;;Έχουν πολύ περισσότερα να τα ενώνουν πάρα να τα διαχωρίζουν.....
Εντούτοις συμβαίνουν και σοκάρουν. Το θέμα είναι  γιατί μας σοκάρουν;;
Μεταξύ μας δεν θα έπρεπε.

Τα παιδιά μας δεν φύτρωσαν από μόνα τους, ούτε  μεγάλωσαν αφ'εαυτού τους. Είναι δικά μας αποτελέσματα...Είναι οι συνισταμένες των συντεταγμένων  τόσο της οικογένειας όσο και της κοινωνίας στην οποία αυτή αναπτύσσεται. 
Δεν γεννήθηκαν θύματα, ούτε θύτες, ούτε απλοί παρατηρητές. ΕΜΕΙΣ τα φέραμε σε μια τέτοια κατάσταση και σήμερα αναρωτιόμαστε γιατί υπάρχουν  τέτοια φαινόμενα;;;
Αναπάντητα ερωτηματικά ;;Όχι,βέβαια.
Το θέμα είναι αν κλείνουμε τα αυτιά έστω και τώρα  για να μην αναλάβουμε την ευθύνη.
Το σχολείο που βεβαίως, και αυτό  φέρει μερίδιο ευθύνης αλλά όχι τον πρωταρχικό, αν με ρωτάτε, προσπαθεί να αντισταθμίσει την κατάσταση τα τελευταία χρόνια ανοίγοντας διάλογο ανάμεσα σε γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς.

Στα πλαίσια αυτά η σημερινή ομιλία του παιδοψυχιάτρου ψυχοθεραπευτή Γεώργιου Σουρούλια στο δημοτικό σχολείο Παστίδας στις 16.45 με είσοδο ελεύθερη που διοργανώνει ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου.Σκοπός της ομιλίας είναι να ερευνηθούν τα αίτια, να εντοπιστούν οι συνέπειες και να αναδυθούν οι τρόποι αντιμετώπισης αυτού του καρκινώματος.
Και δεν ειναι καθόλου υπερβολή. Λάθη έχουν γίνει από πολλές πλευρές και έχουν παγιωθεί συμπεριφορές στα παιδιά μας  αλλά δεν  είναι πολύ αργά για να βελτιωθούν τα πράγματα αφού πρώτα τους ζητήσουμε μια ειλικρινή συγγνώμη. Γιατί δεν ξέραμε και βγάλαμε  πάνω τους όλα τα απωθημένα μας και  δεν νοιαστήκαμε να τους μάθουμε δύο βασικά: να σέβονται τον Εαυτό τους και να σέβονται και τον Άλλον.

Δικαιολογία δεν υπάρχει. Η πληροφόρηση γύρω από τέτοια θέματα είναι μεγάλη  στις μέρες μας. Όταν κλείνουμε τα αυτιά απλά κάνουμε κακό στο παιδί μας.Θύμα ή θύτης ή παρατηρητής το παιδί μου είναι δυστυχισμένο.........

Το θετικό του πράγματος είναι ότι όλα μπορούν να ανατραπούν αν πρωτίστως αναγνωρίσουμε το μερίδιο της ευθύνης μας, αν σκύψουμε πάνω του με αγάπη, αν αντιληφθούμε τις ανάγκες του, αν του διδάξουμε την αξία Του καθώς  και εκείνη του Άλλου....αν αλλάξουμε ΠΡΩΤΑ ΕΜΕΙΣ.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Με ένα....... Κλικ το 4ο Λύκειο Ρόδου. Σήμερα στις 17:00 στο κατάλυμα της Γαλλίας!!!

Τα παιδιά του 4ου Λυκείου Ρόδου φωτογραφίζουν και μπαίνουν στα χνάρια  μνημείων παγκόμιας κληρονομιάς της UNESCO και συγκεκριμένα  της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου και της Παλιάς πόλης του Λουξεμβούργου  με την έκθεση φωτογραφίας στο κατάλυμα της Γαλλίας σήμερα το απόγευμα από τις 17:00-20:00.

Η Ιστορία υπάρχει ως μάθημα στα σχολεία.Κύριο στόχο έχει να διδάξει το παρόν, δηλαδή τους μαθητές μας, για ένα μέλλον πολύ διαφορετικό από το παρελθόν τους. Όταν μάλιστα γίνεται βιωματικά, το αποτέλεσμα υπερδιπλασιάζεται σε αξία. Οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα όταν εμπλέκονται στην διαδικασία. Όταν παράγουν έργο βάσει των δεδομένων αντί  να τα αποστηθίζουν και μόνο...

Αγαπούν λίγο περισσότερο τις γνώσεις που παρέχονται και μέσω της εμπλοκής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία αποκτούν δεξιότητες. Επιπλέον υιοθετούν στάσεις ζωής που στην προκειμένη περίπτωση εκτός πολλών άλλων είναι ο σεβασμός στην παρακαταθήκη των προγόνων τους. 

Αν δεν έχεις ξεκάθαρη ματιά πίσω, αν δεν ερευνήσεις καλά το παρελθόν σου δεν μπορείς να χαράξεις ένα ξεκάθαρο μέλλον. ΑΥΤΟ είναι δεδομένο.

ΑΥΤΟ που δεν είναι δεδομένο είναι πόσο πολύ μπορεί η Ιστορία να ενώσει λαούς  και συνειδήσεις. Με τα προγράμματα e-twinning μαθητές από διαφορετικά κράτη, με διαφορετικές συνήθειες και γλώσσες και με σύνδεσμο  την Ιστορία βρίσκουν κοινά μονοπάτια πλεύσης, εκπαίδευσης, Παιδείας. Αναδεικνύουν τον τόπο τους και την κληρονομιά τους. Και μέσα από αυτό αποδεικνύουν ότι οι νέοι έχουν τη διάθεση να ειναι ευέλικτοι και καινοτόμοι.

 Μήπως να δούμε τι έχουν να μας διδάξουν τα παιδιά μέσα από τέτοιες δράσεις;;;Συγχαρητήρια αγαπημένα Ροδιτόπουλα. Σήμερα μπαίνετε με τις φωτογραφίες σας στις σελίδες της νεότερης Τοπικής Ιστορίας της Ρόδου. Κάποτε τα εγγόνια σας θα κοιτούν πίσω, με το φωτογραφικό υλικό σας και θα καμαρώνουν που γράψατε Ιστορία για εκείνα!

Πολύ μικρός ...τι να σου κάνει;;; Καλυθιές -Σορωνή!!!!!!!

Πολλές φορές νομίζουμε ότι πρέπει να είσαι κάποιος σπουδαίος, κάποιας ηλικίας, κάποιου φύλου, κάποιας φυλής, κάποιας εθνικότητας, για να είσαι κάτι που οι πολλοί, η πλειοψηφία, θεωρεί τη δεδομένη στιγμή, στις συγκεκριμένες συνθήκες και συγκυρίες το καλύτερο, το μέγιστο, το μοναδικό.Αγνοούμε προφανώς τα λόγια του ταπεινού  Dalai Lama που διακηρύττει ότι  με λίγα αλλά αρκετά μπορείς να είσαι ευτυχισμένος και να  αισθάνεσαι κυρίαρχος και κορυφαίος  όταν με σεβασμό αντιμετωπίζεις  κάθε τι κινητό και ακίνητο πάνω στον πλανήτη. Και το ότι ακόμα και αν σε θεωρούν μικρό και ανήμπορο για πολλά..μπορείς να κάνεις τη  διαφορά όπως ένα κουνούπι σε ένα δωμάτιο που προσπαθείς να κοιμηθείς. Από την άλλη αν σκεφτούμε κι αυτό ότι λίγο ή πολύ η οικονομική  κρίση  των τελευταίων ετών έχει αγγίξει ακόμα και τους πιο οικονομικά δυνατούς, έχει κλονίσει συθέμελα τα δεδομένα τους και τους έχει αφήσει να αναρωτιούνται τι πήγε στραβά, το να είσαι μικρός και όχι τόσο σπουδαίος για τους πολλούς δεν σε διαφοροποιεί σε τίποτα από εκείνους τους σημαντικούς που έπαιξαν και έχασαν έστω και λίγο.Η ζυγαριά εν τέλει γέρνει προς σε εκείνον που επένδυσε σε ψυχικά αποθέματα και σε ανθρωπιά.Πότε δεν θα είσαι Ποτέ, κορυφαίος;;;; 
Λοιπόν,  όταν οι γονείς σου, οι δάσκαλοι σου, το περιβάλλον  που μεγάλωσες και  οι φίλοι που έκανες επένδυσαν για σένα σε λάθος "υλικά" ή μάλλον μόνο σε υλικά. Όταν ως παιδί υπήρξες συναισθηματικά άδειος....Γιατί κάποιοι σε μετέτρεψαν σε άλογο κούρσας γνώσεων και δεξιοτήτων αλλά δεν ασχολήθηκαν με τις στάσεις ζωής που έπρεπε  να υιοθετήσεις καθώς επίσης με την ενίσχυση της αυτοεικόνας σου για να ισορροπείς ψυχικά  μεγαλώνοντας....
ΕΝΣυναίσθηση ...Μεγάλη κουβέντα...να νοιάζομαι για τον άλλο, για κάθε τι άλλο κι ας μην μου φαίνεται και τόσο ελκυστικό ή ενδιαφέρον.....Και ας μην με αγγίζει τόσο συναισθηματικά .....
Αν από μικρός δεν το έμαθες αυτό ΤΟΤΕ κορυφαίος δεν γίνεσαι, σημαντικός συγκυριακά και για κάποιους.... Ναι!!!Αλλά όχι κορυφαίος!!!
Και επειδή τα πράγματα πρέπει ν'αλλάξουν για να ισορροπήσει το πράγμα κάποτε και να μιλάμε για Ανθρώπους με Α το σχολείο αλλάζει "Ρότα".Το παίρνει αλλιώς.Τρέχει συνειδήσεις και όχι τόσο την ύλη.
Διδάσκει ανθρωπιά και ενσυναίσθηση!!!

Το 2ο Δημοτικό Καλυθιών μετά από σχετική αλληλογραφία που ήρθε σε όλα τα σχολεία για τη δράση του Χαμόγελου του παιδιού προκειμένου να φτιαχτεί ένα σπίτι για τα εγκαταλελειμμένα μωρά στα νοσοκομεία ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για την συλλογή χρημάτων για το σκοπό αυτό. Τα παιδιά ενημερώθηκαν για την κατάσταση με τα μωρά στα νοσοκομεία που τους λείπει κυρίως μια ζεστή αγκαλιά και για το κουτί Αγάπης που θα υπάρχει στην είσοδο του σχολείου για όποιον επιθυμεί να βάλει ότι θέλει και όσα μπορεί. Αργότερα το πρόγραμμα στήριξε  και το 3ο Νηπιαγωγείο Καλυθιών και τελευταία  το πρόγραμμα αγκαλιάστηκε και από μια συνάδερφο στο 1ο Δημοτικό Καλυθιών.
Έτσι γεννήθηκε το.. 
"Ένα κουτί ΑΓΑΠΗΣ ταξιδεύει στα σχολεία  για το χαμόγελο των εγκαταλελειμμένων μωρών στα νοσοκομεία" και είναι μια δράση σχολείων της περιοχής μας που ευελπιστούμε σε αυτό να  συμμετάσχουν άμεσα  και  άλλα για να βοηθήσουμε μεν στο βαθιά ανθρώπινο έργο του Χαμόγελου αλλά και να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας σε θέματα τόσο σημαντικά όπως το να νοιάζονται πέρα από τον εαυτόν τους και τον Άλλον. Ποιον άλλον;;;Την οικογένειά τους, τους φίλους, τους συμμαθητές, τους δασκάλους τους, τους γείτονες, τους συνδημότες τους, τους συμπολίτες τους, τον Άλλον....που ενώ μπορεί να μην τους είναι καθόλου οικείος, ενώ  μπορεί και να  είναι εντελώς διαφορετικός σε πολλά επίπεδα εντούτοις με εκείνον έχουν ένα κοινό στοιχείο: ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΟΥΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ. (πληροφορίες για τη δράση, για όποιον συνάδερφο επιθυμεί να συμμετέχει : κα Βραχνά Αικατερίνη, εκπαιδευτικό του 2ου Δημοτικού Καλυθιών στο τηλ 2241002510)

Στο ίδιο μήκος κύματος και η κίνηση των παιδιών του Γυμνασίου Σορωνής. Αντί χρημάτων εισόδου στο αποκριάτικο πάρτυ τους αύριο, ο καθένας θα μπορεί να φέρνει τρόφιμα για το κοινωνικό παντοπωλείο. Θα μπορούσαν να σκεφτούν με τα έσοδα της εκδήλωσης να καλύψουν ανάγκες του σχολείου τους, να τα χρησιμοποιήσουν σε εκδρομή τους σε οτιδήποτε....
Και θα περάσουν καλά και θα αισθάνονται καλά...Ψυχική Ανάταση, παράδειγμα για όλους Μας!
Υπέροχες δράσεις...

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Μαθήτριες του 3ου Γυμνασίου γράφουν άρθρα σε εφημερίδα;;;Ναι, και μας προβληματίζουν!!!

Οι μαθήτριες  Αναστασία Καραμάνη και Παναγιούλα Ζαμπελάκη του 3ου Γυμνασίου Ρόδου-Βενετόκλειο μπήκαν  στη  θέση αρθρογράφου και έγραψαν 2 άρθρα-κείμενα για τη εφημερίδα Ροδιακή. Στο πλευρό τους ο κος Γρηγόρης Τσιόγκας ο καθηγητής τους.Θέμα του ενός άρθρου  η εκδήλωση βίας μέσα στο σχολείο και πώς την εισπράττει ο τρίτος, ο παρατηρητής και τι κάνει εν τέλει και του άλλου οι άγραφοι νόμοι,  η αναγκαιότητα της τήρησής τους και αν πρέπει να μπαίνουν πάνω από την προσωπική εξέλιξη και επιτυχία.Τα δύο κορίτσια με πολύ όμορφο, απλό, λιτό και περιγραφικό λόγο περνούν μηνύματα και μας κάνουν να σκεφτόμαστε, όλοι μικροί και μεγάλοι, να κάνουμε δεύτερες σκέψεις .....
Πόση προτεραιότητα πρέπει να βάζω στην προσωπική μου ηρεμία και αυτοσυντήρηση όταν βλέπω ότι κάποιος αδικείται και πόση  στην προσωπική μου εξέλιξη καταπατώντας έστω και άγραφους νόμους αιώνων που για κάποιους είναι τρόπος ζωής και ελευθερία ψυχής;;;Πολλή τροφή για σκέψη!!!ΜΠΡΑΒΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!!https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.rodiaki.gr%2Farticle%2F431251%2Foi-mathhtes-toy-benetokleioy-gymnasioy-arthrografoyn%3Ffbclid%3DIwAR1X9OXyG1sxTBZP_N356qn_LvubwXeTZmsRIwj__yv1aNUigz7tpga5d1Q&h=AT2FGFSHLHJvSuqkHSR-M0a_vtkpW4Mx6XgOD89tYRmCkVqo2u8s0AxNfBAoHL_L2J107AueAVpkRV2fG-lrDAz5o8qmNislCrCQmfKzGluG9ZfhDQbFJlLjpi4-451sO-GSnruKjcfN_rrXSZ_wXw

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Το 18ο νηπιαγωγείο πρωτοπορεί !!

Το 18ο νηπιαγωγείο πόλεως Ρόδου και  οι νηπιαγωγοί του Ελπίδα Ταμβακά και Νίτσα Σακελλάκη μαζί με τους μαθητές τους  και τους γονείς αυτών μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ 219 με τίτλο
 "Η κούκλα εχει ψυχή" (Doll has a soul) που διήρκησε 2 χρόνια απο το 2017 εως το 2019 απέδειξαν ότι η Εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο μπορεί να απευθύνεται στην τρυφερή ηλικία των 4 και 5 ετών, μπορεί να γίνονται στους κόλπους της καθημερινά μικρά θαύματα αλλά έχει πολύ πιο σπουδαία αποτελέσματα όταν όταν οι εκπαιδευτικοί σπάνε τα δεδομένα και απευθύνονται με τις δράσεις τους στα νήπια τους βεβαίως αλλά και συγχρόνως στην οικογένειά τους και στον ευρύτερο κοινό.

Στην συγκεκριμένη ,ωστόσο, περίπτωση η Εκπαίδευση  έσπασε τα κοντέρ. Στόχευσε πολύ ψηλά και τα κατάφερε.Ένα νηπιαγωγείο αποτέλεσε ένα κομμάτι μιας ευρύτερης κουλτούρας που ενώνει τους  Ευρωπαίους επαγγελματίες της εκπαίδευσης με κοινές αξίες και πεποιθήσεις. 
Συγκεκριμένα το νηπιαγωγείο συνεργάστηκε με δύο άλλα νηπιαγωγεία από τη Σλοβενία και ένα από την Τουρκία.
Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν η διασύνδεση των Μαθηματικών, των Φυσικών επιστημών και της Τέχνης
και η σύγκριση των αναλυτικών προγραμμάτων των δύο χωρών στο πεδίο των Μαθηματικών καθώς επίσης κι η ενδυνάμωση των Μαθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών. 

Με βοηθό τον Ηρακλή, μια κούκλα θεατρικού παιχνιδιού που πήρε τη μορφή του κατεξοχήν ελληνικού ήρωα τα παιδιά  και οι νηπιαγωγοί εξερεύνησαν διαφορετικά γνωστικά πεδία εφαρμόζοντας ποικίλες διαφορετικές μεθοδολογικές πρακτικές.

Καθ'όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι γονείς των παιδιών ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας.Επιπλέον υπήρχε εκτεταμμένη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, φορείς και οργανισμούς σε τοπικό και  εθνικό επίπεδο ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη του έργου τα οποία οφέλη ήταν ήδη πολλά.

Το κυριότερο όλων ήταν η βελτίωση της προσχολικής εκπαίδευσης στο πεδίο των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών και στον τομέα της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών. Επιπρόσθετα, προωθήθηκε η δημιουργική και κριτική σκέψη και η συνεργασία μεταξύ των  νηπίων των χωρών που λάμβαναν μέρος στο πρόγραμμα. 

Επιπλέον πολύ σημαντικό υπήρξε το γεγονός ότι δυο επιστημονικά άρθρα που συνέγραψαν οι νηπιαγωγοί Ελπίδα Ταμβακά και Νίτσα Σακελλάκη και ο μαθηματικός Κωνσταντίνος Μαλλιάκας σχετικά με τις μαθηματικές πρακτικές παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο Μαθηματικών που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο της Λουμπλιάνα με διεθνή συμμετοχή και με τίτλο "Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθηματικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο" στο Κονίτσε της Σλοβενίας(Μάρτιος 2018)

Τέλος, την  άνοιξη του 2019 το 18ο νηπιαγωγείο υποδέχτηκε και φιλοξένησε στη Ρόδο τους εταίρους του προγράμματος και διοργάνωσε την έκθεση των προϊόντων που παρήχθησαν στην διάρκεια των δύο χρόνων.

Τέτοιες πρωτοβουλίες και δουλειές μόνο αξιέπαινες καταγράφονται στην ιστορία της Εκπαίδευσης και μόνον ως παραδείγματα μίμησης προς όλους τους συναδέρφους εκτιμώνται... και επαναπροσδιορίζουν το γεγονός ότι το νηπιαγωγείο είναι πολύ περισσότερο από ότι έχει αποκρυσταλλωθεί στην κοινή γνώμη ....Είναι χώρος Εκπαίδευσης, Παιδείας,Επιστήμης και Έρευνας. Όποιος πει μετά από τέτοιες δουλειές κάτι λιγότερο για το νηπιαγωγείο..μάλλον δεν διάβασε καλά τη συγκεκριμένη αναφορά και εκτιμάται ότι πρέπει να κάνει μια επανάληψη. Τα "τραλαλι τραλαλό" στο νηπιαγωγείο είναι το κερασάκι στην τούρτα....Η τούρτα είναι η Εκπαίδευση και η παιδεία που παρέχει μέσα από τα βιώματα των παιδιών και τα ενδιαφέροντά τους πάντα σε επίπεδο επιστημονικό ...Απόδειξη  τα παραπάνω!

Κατά την γνώμη μου ο όρος νηπιαγωγείο από το νήπιο( νη-έπος= άνευ  λόγια) μάλλον ειναι άκυρος με τα σημερινά δεδομένα  ...και λόγος στα νήπια υπάρχει και λόγος για κορυφαίες εκπαιδευτικές δράσεις σε αυτήν πρώτη βαθμίδα στην οποία .. συγχωρέστε με για το υποκειμενικό σχόλιο αλλά έτσι το εισπράττω χρόνια τώρα...διεξάγεται η πιο ουσιαστική και η πιο  άρτια απο όλες τις απόψεις Εκπαίδευση.Οι συνάδερφοι των άλλων βαθμίδων πρεπει να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να καλύψουν ύλη ...Και χάνονται στον κυκεώνα της παροχής γνώσης και δυσκολεύονται να πλησιάσουν το μεγαλείο του νηπιαγωγείου.Κάποιοι τα καταφέρνουν και είναι αξιέπαινοι, κάποιοι προσπαθούν...έστω...αλλοι αδιαφορούν ...τουλάχιστον όμως μην ισοπεδώνουμε τη δουλειά  των νηπιαγωγών που με τέτοιες δουλειές αποδεικνύουν ότι είναι παιδαγωγοί και Επιστήμονες.
Συγχαρητήρια 18ο νηπιαγωγείο!Συγχαρητήρια Ελπίδα και Νίτσα.Αναμένοντας κι άλλες σας δουλειές, Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

Σερφάρω με ασφάλεια, γίνεται;;;

Μπορεί να υπάρχει μέτρο στην χρήση του διαδικτύου από τους νέους;;;;
Ολοένα και περισσότερο παρατηρείται ότι η εικόνα από πολύ μικρή ηλικία γίνεται η καλύτερη φίλη του ανθρώπου. ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,ΚΙΝΗΤΑ,ΤΑΜΠΛΕΤ.Αργότερα το παιδί σερφάρει κιόλας. Είναι προαπαιτούμενο το παιδί από το δημοτικό κιόλας να ξέρει να βρίσκει πληροφορίες στο διαδίκτυο και να τις χρησιμοποιεί σε παρουσιάσεις εργασιών. Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο τα πράγματα περνούν σε άλλη στρατόσφαιρα. Εκεί ο έλεγχος και το μέτρο της χρήσης του διαδικτύου απο τους εφήβους  έγκειται στην προσωπικότητα του καθενός αφού ο γονιός λόγω και της απόστασης γενεών και της ιδιαιτερότητας της ηλικίας αυτής δείχνει ανήμπορος να ελέγχει την κατάσταση. 
Τελευταία παίζει πολύ το Εθισμός στο διαδίκτυο. Τι γίνεται με την μάστιγα αυτή;;Παιδιά και έφηβοι δεν καπνίζουν, δεν πίνουν, δεν πέφτουν στα βαριά αλλά ΔΕΝ ξεκολλούν από την οθόνη του υπολογιστή..ΔΕΝ κοιμούνται..ΔΕΝ θέλουν να πηγαίνουν στο σχολείο...ΔΕΝ σηκώνονται από τον Υπολογιστή ούτε να πιουν νερό..ΔΕΝ πεινούν ποτέ και αν πεινάσουν τρώνε κάτι πολύ γρήγορα και συνήθως υψηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες.. ΔΕΝ βγαίνουν με φίλους...ΔΕΝ έχουν ουσιαστική επαφή με την οικογένεια..ΔΕΝ ερωτεύονται.ΔΕΝ ΖΟΥΝ!!
Πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο;;Πού χάσαμε το παιχνίδι;;Έφηβοι μεταφέρονται στο νοσοκομείο με φανερή εξάντληση μετά από πολυήμερη χρήση του υπολογιστή χωρίς ύπνο και χωρίς τροφή.Πώς μπορούμε να ανατρέψουμε τέτοιες καταστάσεις;;; Γιατί είναι σίγουρο και επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι εμείς ως ενήλικες κάπου το χάσαμε και παραδώσαμε το παιδί στα δίχτυα του διαδικτύου..... Χωρίς όρια, χωρίς περιορισμούς.
Κλαίει το παιδί στο εστιατόριο;;;Πάρτο το κινητό να περάσει η ώρα.
Πώς  περάσατε το Σαββατοκύριακο;;Ή μαμά μου έβαλε όσα ταινιάκια ήθελα στο τάμπλετ και άλλα τέτοια μαρτυρούν ότι δεν παίξαμε καλά και χάσαμε. 
Στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα στον Καναδά  τα εστιατόρια δεν έχουν Wi-Fi εσκεμμένα για να μπορούν οι άνθρωποι να μιλούν μεταξύ τους κι όχι να τους βλέπεις τον καθένα από τη παρέα να κοιτά το κινητό του. Άλλα  πάλι στο κέντρο του τραπεζιού έχουν ένα καλαθάκι και εκεί αφήνεις το κινητό σου μέχρι να φύγεις. Κάποιοι κατάλαβαν ήδη ότι το διαδίκτυο πρέπει να χρησιμοποιείται με μέτρο...Και όχι να μου ορίζει την ζωή μου. ΠΡΕΠΕΙ να το χρησιμοποιώ όταν το χρειάζομαι...Αλλά όχι εις βάρος της ζωής μου.
ΚΑΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ Η ΠΛΟΗΓΗΣΗ;;;..Αν ΒΡΩ ΕΝΑ Μέτρο και χρησιμοποιώ το διαδίκτυο με σύνεση και έχει καλώς μέχρι εδώ ..Πώς είμαι σίγουρος ότι είμαι ασφαλής με ό,τι βλέπω, ότι διαβάζω όποιον συναντώ στον κυβερνοχώρο του διαδικτύου;;;;
ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 11.30 ΠΜ ΣΤΟ 2ο Δημοτικό Καλυθιών  η ψυχολόγος Σαββάκη Χριστίνα σε ομιλία που διοργανώνει το εκπαιδευτικό προσωπικό και ο Σύλλογος γονέων το σχολείου δίνει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα και φωτίζει περισσότερο τις πτυχές του εγκλωβισμού του παιδιού στο διαδίκτυο και της ασφαλής του πλοήγησης  του στο Μαγικό κόσμο του διαδικτύου. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Επιμορφωτική ημερίδα στο 15ο δημοτικό Ρόδου.

Όταν η Βία γίνεται καθημερινό φαινόμενο στο σπίτι ή και στο σχολικό περιβάλλον κάτι δεν πάει καλά. Κάπου το χάσαμε. Φταίνε οι χαλεποί καιροί, φταίει που δώσαμε αξίες εκεί που δεν έπρεπε και παραβλέψαμε τα πιο ουσιώδη;;Ένα είναι το σίγουρο.....Φταίει γιατί δεν κάναμε κάτι για αυτό.
Ένα παιδί δεν γεννιέται  βίαιο. ΑΚΟΜΑ και σε περιπτώσεις που εγγενώς τα παιδιά παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες που θα μπορούσαν ενδεχομένως με λανθασμένους χειρισμούς να το οδηγήσουν σε παραβατικές συμπεριφορές ακόμα κι εκεί το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στους λανθασμένους χειρισμούς από το πλαίσιο στο οποίο βρέθηκε και όχι στο ίδιο το παιδί. Απέκρυψε το πλαίσιο-περιβάλλον του παιδιού αν θέλετε, κουκούλωσε το πρόβλημα; Δεν ασχολήθηκε γιατί αλλού έδωσε περισσότερο βάρος από το να ασχοληθεί και να αποτρέψει τα χειρότερα;;;Ίσως!
Τι γίνεται όμως όταν το ίδιο το πλαίσιο στο οποίο εξελίσσεται ένα παιδί είναι και ο βασικός συντελεστής της εμφάνισης παραβατικών συμπεριφορών στο παιδί;;;; Τότε δεν έχουμε παρά να κοιτάμε στον καθρέφτη και να λέμε έφταιξα....να αναγνωρίζουμε ότι σαν κοινωνία αποτύχαμε. Αλλά και πάλι το αυτομαστίγωμα δεν λύνει το πρόβλημα.
Όταν μια ψυχούλα επιλέγει   τους λανθασμένους τρόπους συμπεριφοράς δεν δένεις τα χέρια. Περνάς στη Δράση. Αν το αφήσεις το πρόβλημα θα διογκωθεί με ανεπανόρθωτες συνέπειες και για το παιδί και για το περιβάλλον του που δεν είναι άλλο από εμάς τους ίδιους.Αν δεν κάνουμε τίποτα εμείς θα απολαύσουμε το αποτέλεσμα....Εμείς που αποτελούμε το πλαίσιο. 
Ο σοφός λαός έλεγε 《ότι έκανες θα λάβεις》.Τα παιδιά μας είναι δυστυχώς οι σωστές ή οι λανθασμένες δράσεις μας, είναι τα απωθημένα μας τα ανεκπλήρωτα, είναι ο καθρέφτης μας. ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΙΑΙΟ, ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ ΠΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΩΣΑ.
Και τώρα τι κάνω ;;;Σου έχω νέα ....Δεν είναι αργά.
Γίνε εσύ παράδειγμα για το παιδί σου,γίνε εσύ καλύτερος.Αυτοβελτίωση!
Επιμορφώσου.Πήγαινε σε σεμινάρια και που αφορούν στο θέμα.
Άκου κι άλλους πώς το διαχειρίστηκαν, μοιράσου το πρόβλημα γίνεται ελαφρύτερο.Κανένας δεν γεννήθηκε τέλειος γονιός.
Συμβουλεύσου ειδικούς.Άλλωστε είναι της μόδας. 
Άκου το δάσκαλο, τον καθηγητή που πραγματικά τον καίει το πρόβλημα σου...Δεν είναι πολλοί αλλά υπάρχουν !!! Να η ευκαιρία!!!
Σήμερα  το απόγευμα στο 15ο Δημοτικό Ρόδου στο Ροδίνι ατις 18:00 λαμβάνει χώρα μια ομιλία με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή Πανεπιστημίου τον κ. Παναγιώτη Σταμάτη για το θέμα της ΒΙΑΣ τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό περιβάλλον.Να είσαι εκεί. Και να θυμάσαι δεν είσαι μόνος. Όλοι μας λιγότερο ή περισσότερο κάναμε τα λάθη μας σαν γονείς. ΤΩΡΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ.......