Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020
Ποντιακός ελληνισμός: Μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον.
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020
"Η δική μου Βιοηθική"
1ο βραβείο στις μαθήτριες του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό "Η δική μου Βιοηθική"!
δική μου βιοηθική" είχα την ευκαιρία να αποκομίσω πολύτιμες
εμπειρίες και να βιώσω ιδιαίτερα όμορφες στιγμές. Σε συνεργασία με τις
building-Ποιος θα χαράξει τα όρια;" αναδεικνύοντας ένα θέμα που ακόμα
δεν έχει απασχολήσει την επικαιρότητα στη χώρα μας, αλλά είμαι σίγουρη
πως σύντομα « θα χτυπήσει την πόρτα μας». Πρόκειται για το ντοπάρισμα του
εγκεφάλου, μέσω της χρήσης φαρμακευτικών σκευασμάτων που υπόσχονται να
ενισχύσουν τις επιδόσεις και τις βαθμολογίες των μαθητών στις εξετάσεις. Η
συζήτηση προσέγγισε το θέμα από ηθική άποψη, διερευνώντας αν είναι
θεμιτή ή όχι η χρήση τέτοιων σκευασμάτων. Το πιο σημαντικό σε αυτή τη
διαδικασία ήταν ότι εμείς οι μαθητές αναλάβαμε ρόλο πρωταγωνιστικό,
κάτι που μας βοήθησε να αντιληφθούμε την αξία της ενεργού συμμετοχής στην
ανακάλυψη και κατασκευή της νέας γνώσης, αλλά και να πιστέψουμε στην πολύτιμη συμβολή του διαλόγου για τη βαθύτερη κατανόηση ενός θέματος.
Συχνές ήταν οι αμφιβολίες σχετικά με την ορθότητα των λεγομένων και την καταλληλότητα των μεθόδων που χρησιμοποιούσαμε. Όμως αυτή η αβεβαιότητα μετατρεπόταν σε δύναμη που γονιμοποιούσε συνεχώς νέες ιδέες και προτάσεις για βελτίωση. Το τελικό αποτέλεσμα μάς άφησε όλους ικανοποιημένους και μάς γέμισε με υπερηφάνεια και αυτοπεποίθηση για το μέλλον.
Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τις καθηγήτριές μου: την κυρία Ανδρομάχη
Ρέμπελου, φιλόλογο, την κυρία Αγγελική Τενέντε, βιολόγο και την κυρία Ελένη
Φλουρή φυσικό για την άψογη καθοδήγηση και ηθική υποστήριξη που μας
προσέφεραν, αλλά και τις συμμαθήτριές μου :Δέσποινα Σάββενα, Δανάη
Σαμιωτάκη, Στεφάνια Τουρκοδημήτρη και Μαριάννα Χατζηδάκη για τη σπουδαία και
πολύ διασκεδαστική συνεργασία, καθώς και τους διοργανωτές την Εθνική
Επιτροπή Βιοηθικής (ΕΕΒ) και το Εργαστήρι Μελέτης Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που μας έδωσαν αυτήν την ευκαιρία.
Τέλος, θέλω να ενθαρρύνω όλα τα παιδιά του σχολείου να αγκαλιάζουν με
θέρμη τέτοιες πρωτοβουλίες και να συμμετέχουν με πρωτότυπες δημιουργίες
αναδεικνύοντας και το βαθύτερο παιδευτικό ρόλο που πρέπει να έχει η
σύγχρονη εκπαίδευση."
Και με αυτά τα όμορφα λόγια της Γεωργίας κλείνουμε την αναφορά στο 1ο βραβείο στις μαθήτριες του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό "Η δική μου Βιοηθική" και ευχόμαστε να δούμε και άλλες παρόμοιες δουλειές μαθητών που αναδεικνύουν ότι η εκπαίδευση σήμερα χρησιμοποιεί ποικίλες μεθόδους και καταρρίπτει στερεότυπα καθώς ορίζει τους μαθητές της ταυτόχρονα πρωταγωνιστές και αποδέκτες των καρπών της.
Θερμά συγχαρητήρια στον 4ο Λύκειο Ρόδου.
Ευχαριστούμε πολύ την Γεωργία για την ανταπόκριση της και της ευχόμαστε καλή δημιουργική συνέχεια!!
Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020
ΔΥΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ “ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΠΙΤΙ … ΜΑΖΙ ” ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ eTwinning
Υπέροχες δουλειές από συναδέλφους μας δείχνουν ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί σε δύσκολες συγκυρίες βρήκαν τον τρόπο όχι μόνο να μην χάσουν την επαφή με τους μαθητές τους αλλά έκαναν ένα βήμα παραπάνω. Έφεραν τα παιδιά τους σε επαφή με χιλιάδες άλλους μαθητές στην Ελλάδα ανταλλάσσοντας ιδέες και δημιουργίες.
Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να δείτε συγκεντρωτικά τις δραστηριότητες του έργου.
Οι παρακάτω σύνδεσμοι παραπέμπουν στα ιστολόγια των δύο σχολείων.
Τρίτη 16 Ιουνίου 2020
Σεισμοειδικοί: Ο σεισμογράφος των παιδιών των Γ1 και Γ2 τάξεων του 5ου Δημοτικού σχολείου πόλεως Ρόδου στους 10 καλύτερους !!!!
Δέχτηκαν επίσκεψη και ενημερώθηκαν από το Αυτοτελή Γραφείο πολιτικής προστασίας του Δήμου Ρόδου για θέματα σχετικά με την ετοιμότητα και ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον.
Επιπλέον υλοποιήθηκε έκτακτο σχέδιο σεισμικής άσκησης με ιδιαίτερη επιτυχία.
Επιπρόσθετα το πρόγραμμα περιελάμβανε την κατασκευή ηφαιστείων με στόχο την κατανόηση της ύπαρξής τους καθώς παγκοσμίως καταγράφονται 500 κοιμισμένα και ενεργά ηφαίστεια.
Όμως οι μικροί σεισμοειδικοί δεν σταμάτησαν εκεί. Κατασκεύασαν δύο σεισμογράφους, έναν από απλά και άχρηστα υλικά κι έναν ακόμα πολύ πιο εξελιγμένο με την βοήθεια ειδικών. Ειδικότερα με τον τελευταίο τα παιδιά πήραν μέρος στον εκπαιδευτικό διαγωνισμό "Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο"ο οποίος διοργανώθηκε από την ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής. Η συμμετοχή τους διακρίθηκε ανάμεσα στις 10 καλύτερες και ανήκουν στους νικητές του φετινού διαγωνισμού.
Πολλά συγχαρητήρια σε παιδιά και εκπαιδευτικούς !!!
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020
Τα παιδιά της...καραντίνας δημιουργούν και διακρίνονται! Μαρία-Νικολέτα Νικόλη μαθήτρια της Γ' Δημοτικού του Δημοτικού Σχολείου Παραδεισίου: Πολλά συγχαρητήρια!!
Σάββατο 9 Μαΐου 2020
Φτου ξ' Ελευθερία!!
Δευτέρα 6 Απριλίου 2020
Από το να μας λένε ότι δεν κάνουμε τίποτα ..Καλύτερα να κάνουμε λάθη!!
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020
Άδεια σχολειά ......
Κυριακή 15 Μαρτίου 2020
Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια Εκπαιδευτικές γέφυρες 2019-2020
Tο λύκειο Αφάντου κέρδισε το 1ο βραβείο στην κατηγορία PROJECT πραγματοποιώντας μια διερεύνηση των παράλληλων ιστορικών περιόδων που γνώρισαν το Δωδεκανησιακό Σύμπλεγμα και η Μεγαλόνησος τον 20ο αιώνα μέχρι την απελευθέρωσή τους από τον ξένο ζυγό (ιταλικό-αγγλικό). Υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων καθηγητών του Προγράμματος, της κ. Στυλιανής Βουτσά και κ. Βενέτιου Θωμίδη, τα παιδιά της Β΄Λυκείου διερεύνησαν το θέμα μέσα από βιβλία, επισκέφτηκαν το Σύλλογο Κυπρίων και συνομίλησαν με το Διοικητικό Συμβούλιο, αναζήτησαν πηγές στο διαδίκτυο και κατέληξαν σε συμπεράσματα που αποτελούν το PROJECT το οποίο και βραβεύτηκε.
Συγκεκριμένα οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί αναφέρουν :
«Το Project αυτό πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου. Στους μαθητές της Β’ Τάξης του Γενικού Λυκείου Αφάντου προτάθηκε ως αντικείμενο εργασίας να ασχοληθούν με ένα ιστορικό θέμα που αφορά τόσο στον τόπο τους, τα Δωδεκάνησα, όσο και στην Κύπρο, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ελλάδα, Κύπρος: εκπαιδευτικές γέφυρες» και αποδέχτηκαν με ενθουσιασμό. Οι μαθητές προέρχονταν από τη Β’ Λυκείου και, συγκεκριμένα, από τα τμήματα Β1, Β2 και Β4.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, οι υπεύθυνοι καθηγητές πρότειναν κάποιες κεφαλαιώδεις βιβλιογραφικές αναφορές, όπως για παράδειγμα, την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Τόμος ΙΕ΄ που υπάρχει στη Βιβλιοθήκη του σχολείου μας, αλλά και άλλα βιβλία, τα οποία είτε υπήρχαν στη Βιβλιοθήκη του σχολείου (για παράδειγμα, «Δωδεκάνησα. Η πορεία προς την Ενσωμάτωση») είτε μας τα παρείχε ο Σύλλογος Κυπρίων Ρόδου (τα τελευταία αφορούσαν κυρίως στον απελευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ).
Με τον Σύλλογο Κυπρίων Ρόδου και, συγκεκριμένα, με τον Πρόεδρό του, κ. Γεώργιο Συμεωνίδη, ήρθαν σε επαφή οι υπεύθυνοι καθηγητές του Προγράμματος, η κ. Στυλιανή Βουτσά κι ο κ. Βενέτιος Θωμίδης, και πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των μαθητών στα γραφεία του Συλλόγου στις 26 Φεβρουαρίου 2020. Εκεί, οι μαθητές ερευνητές ξεναγήθηκαν στη Βιβλιοθήκη και μίλησαν με εκπροσώπους του Διοικητικού Συμβουλίου, ανταλλάσσοντας απόψεις για όσα τους εντυπωσίασαν ή προβλημάτισαν από αυτά που διάβασαν κατά τη διάρκεια της εκπόνησης του Project.
Επίσης, στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης για τα θέματα της Κύπρου, η υπεύθυνη καθηγήτρια Στυλιανή Βουτσά παρουσίασε στις 15 Δεκεμβρίου 2020 στο Νεστορίδειο Μέλαθρο της Ρόδου το βιβλίο που επιμελήθηκε ο κ. Σάββας Καλεντερίδης με τίτλο «Νικόλαος Κατούντας, ο Λεωνίδας της Κερύνειας» (εκδ. Ινφογνώμων 2019), σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Κυπρίων Ρόδου τιμώντας την παγκόσμια ημέρα θυμάτων Γενοκτονιών. Παρόντες ο Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα, κ. Κυριάκος Κενεβέζος, ο κ. Σάββας Καλεντερίδης και ο δημοσιογράφος κ. Παντελής Σαββίδης. Το περιεχόμενο του βιβλίου κοινοποιήθηκε μετά στους μαθητές του Project κι ακολούθησε συζήτηση στην τάξη για τα δραματικά γεγονότα του 1974, τα οποία οι μαθητές σε μεγάλο βαθμό αγνοούσαν.
Οι μαθητές εργάστηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό για την εκπόνηση της εργασίας, αναζητώντας και μόνοι τους πηγές στον Διαδίκτυο (όπως για παράδειγμα, την ηλεκτρονική διεύθυνση των archeia.moec.gov.cy) και δουλεύοντας ως επί το πλείστον στην αίθουσα Πληροφορικής του σχολείου, χωρισμένοι πάντα σε ομάδες και με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Οι μαθητές με οξυδέρκεια κατέληξαν σε κάποια συμπεράσματα ύστερα από την παράλληλη μελέτη των ιστοριών των δύο περιοχών.
Στόχος της εργασίας υπήρξε η διερεύνηση των παράλληλων ιστορικών περιόδων που γνώρισαν το Δωδεκανησιακό Σύμπλεγμα και η Μεγαλόνησος τον 20ο αιώνα μέχρι την απελευθέρωσή τους από τον ξένο ζυγό (ιταλικό-αγγλικό). Επίσης, εξίσου σημαντική θεωρήθηκε η γνωριμία από πλευράς των μαθητών της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας της Ελλάδας, και συγκεκριμένα του τόπου τους (Ρόδος, Δωδεκάνησα) και της Κύπρου, και μάλιστα σε παράλληλη εξέταση.
Η μαθήτρια Χατζηχριστοδούλου Αναστασία του Β4 επιμελήθηκε το Παράρτημα της εργασίας, το σχετικό με την αρχιτεκτονική των Ιταλών στα Δωδεκάνησα, μετά από δική της επιθυμία, αφού ασχολείται συστηματικά με το σχέδιο και υπό την καθοδήγηση του καθηγητή της, κ. Ιωάννη Ματσαμά.
Όσον αφορά στη διάχυση των αποτελεσμάτων του πονήματος, αρχικά προγραμματίστηκε η δημοσίευση της εργασίας των μαθητών στην ιστοσελίδα του σχολείου και απόσπασμα αυτής και στον Τοπικό Τύπο. Επίσης, η εργασία των μαθητών πρόκειται να παρουσιαστεί σε εκδήλωση του σχολείου, κατά πάσα πιθανότητα στην Τελετή Αποφοίτησης τον Ιούνιο, ώστε να έχει απήχηση και στην τοπική κοινωνία.
Τέλος, διακαής πόθος όλων μας, μαθητών και υπεύθυνων εκπαιδευτικών, είναι να καταφέρουμε να παρουσιάσουμε τo Project μας σε μορφή Power Point στο μαθητικό συνέδριο στη Λευκωσία, στις 5 Μαΐου 2020 και να δούμε από κοντά τους μαρτυρικούς τόπους και τα ‘φυλακισμένα μνήματα’, αποτίοντας τον δικό μας φόρο τιμής.
Κλείνοντας, να ευχαριστήσουμε τον φίλο ιστορικό, Καθηγητή της Σχολής Πολεμικού Ναυτικού, κ. Ζήση Φωτάκη, για την ιδέα που μας έδωσε να εξετάσουμε παράλληλα ιστορικά γεγονότα στα Δωδεκάνησα και στην Κύπρο. Από την πρόταση αυτή του κ. Φωτάκη γεννήθηκε η ιδέα για το αντικείμενο αυτής της εργασίας και του είμαστε ευγνώμονες.»
Το 3ο Νηπιαγωγείο Καλυθιών πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία ΤΑΙΝΙΑ, για την ταινία "Το κίτρινο φορεματάκι" που αναφέρεται στην πραγματική ιστορία ενός μικρού κοριτσιού που έφυγε το 1974 από την Κύπρο κρατώντας το χέρι της μαμάς της μετά την εισβολή των Τούρκων στην Μεγαλόνησο φορώντας το αγαπημένο κίτρινο φορεματάκι της.
Στον ίδιο διαγωνισμό και στην κατηγορία τρισδιάστατες ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ το 2ο βραβείο πήρε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυθιών με την δημιουργία μιας τρισδιάστατης απεικόνισης της σκέψης των παιδιών της Α' Δημοτικού και του τμήματος της κας Βραχνά. Τα παιδιά με τη βοήθεια της εικαστικού κας Σαβράνη αφού άκουσαν, έψαξαν, έμαθαν και κατανόησαν πόσα πολλά ενώνουν τα παιδιά των 2 νησιών προχώρησαν στην κατασκευή μιας τρισδιάστατης αφίσας όπου αποτύπωσαν πόσο σηναντική είναι για αυτά η Κύπρος, βάζοντάς την στην μέση του κύκλου τους για να την προστατεύσουν. Και ιδού το αποτέλεσμα!!!
Πόσο υπέροχες δουλειές από παιδιά διαφορετικής ηλικίας με ένα μόνο στόχο:να δημιουργήσουν γέφυρες, να συσχετίσουν πολιτισμούς, να ενώσουν ανθρώπους και συνειδήσεις, να κατανοήσουν ότι είναι μοναδικοί αλλά και τόσο ίδιοι με τους άλλους....να αισθανθούν ότι δεν είναι μόνοι ......
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020
Όταν τα παιδιά δημιουργούν...Όλα φαίνονται καλύτερα....
Κυριακή 8 Μαρτίου 2020
CINEMA διάβασε;; Η Ρόδος Ναι!!!
Το νηπιαγωγείο στο οποίο είναι προϊσταμένη έχει βραβευτεί δύο φορές από το συγκεκριμένο Διαγωνισμό με το 1ο βραβείο στην κατηγορία Ταινία Τεκμηρίωσης, την πρώτη φορά στον 7ο με την ταινία "Από το σιτάρι στο ψωμί" και τώρα στο 10ο Διαγωνισμό με την ταινία "Κάποτε στον Αρχάγγελο παλιά, το παιχνίδι μας έφερνε κοντά".
- Αναβίωση του παραδοσιακού αρχαγγελίτικου Γάμου
- Από το σιτάρι στο ψωμί(1ο βραβείο στην κατηγορία Ταινία Τεκμηρίωσης στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους)
- Από την ελιά στο λάδι τα χρόνια τα παλιά
- Μια φορά και έναν καιρό ένας αρχαγγελίτης αγγειοπλάστης
- Ένας αρχαγγελίτης τσοπάνης τότε τα χρόνια τα παλιά.
- Κάποτε στη Αρχάγγελο παλιά το παιχνίδι μας έφερνε κοντά.(1ο βραβείο στην κατηγορία Ταινία Τεκμηρίωσης στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους)
- Γεύσεις Αρχαγγέλου(την αναμένουμε με χαρά!!)
Η ίδια αναφέρει: